Impuls

fredag 7. desember 2018

3.12.18 Puerto Queilin til isla Cailin

Strålende sol da vi sto opp. Spiste frokost ute i cockpiten. Vi er rett og slett ute hele dagene nå. Vi spiser frokost ute, og når vi seiler er vi ute og på kvelden går vi ikke inn før vi skal i seng. Det er bare de dagene vi møtes på Stagate at vi sitter inne. Når vi ligger for anker sitter vi le for vinden bak hardtoppen, vinduene er så store at de gir masse utsikt og hvis det begynner å regne trekker vi ut det ekstra taket på hardtoppen og det gir oss beskyttelse mot regnet.
De første 12 nautiske milene gikk vi for motor idag. Det var nesten ikke noe vind. Etter 12 nautiske mil var vi kommet til tuppen av isla Tranqui og dreide sørover og møtte vinden., slik at vi kunne seile.
Det var rolig sjø. Sol hele dagen. Til lunsj spiste vi en deilig grateng med potet, blomkål og løk.
I øst følger vi en rekke med magiske fjell. De er dekket med snø.
Kolbjørn er seiler daglige regattaer mot Starship. Vi kommer alltid frem til mål litt før dem.
Idag kastet vi anker allerede klokken 16.15.
Til middag lagde vi en gryterett med pølser som vi kjøpte på markedet i Puerto Montt. De er skikkelig gode. Planen var å ha rester til lunsj i morgen, men det var så godt at vi spiste like godt opp alt i kveld.
Etter middag gikk vi over til Shelly og Barry på Starship for en catch up om dagens seilas og planlegge morgendagen.